فرزندان ابرار ورزشی ابرار ورزشی – 3 اردیبهشت

فرزندان: ابرار ورزشی ابرار ورزشی – 3 اردیبهشت روزنامه های ورزشی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اجتماعی سیاست ورزش زده یا ورزش سیاست زده؟!

خبر درگیری روز گذشته دو پهلوان کشتی به شدت در جامعه پیچید و باعث شد که مردم پای امضای خود جهت رد صلاحیت ورزشکاران در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پ

سیاست ورزش زده یا ورزش سیاست زده؟!

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سالهای پیش خیلی از ورزشکارانی که در عرصه های ملی و جهانی صاحب رتبه ای می شدند در داخل کشور از ارج و قرب بالایی برخوردار بودند. ورزشکارانی مانند جدیدی، رضازاده، دبیر، ساعی و غیره که همه مردم این کشور از آنها به عنوان قهرمان یاد می کردند. قهرمانانی که تاریخ و حافظه ها هیچگاه آنها را از یاد نخواهد برد.
هر گاه در این کشور سخن از ورزش کشتی به میان می آمد مردم ذهنشان به سمت و سوی پهلوان تختی می رفت. پهلوانی که در طول زندگیش هیچگاه مرام اخلاق مداری را از یاد نبرد.

عبارات مهم : ایران

اما این روزها ورزشکارانی که رتبه های داخلی و جهانی خوبی دارند در سایه بی توجهی، وقت طلبی و گاها قدرت خواهی جهت حضور به عرصه هایی خارج از توانایی و تخصص خود وارد می شوند که شورای شهر یکی از این عرصه هاست.
در دوره های گذشته حضور ورزشکاران نامی، نشان داد حضور افراد غیر متخصص در شورا نه تنها مشکلی از زندگی مردم باز نکرد بلکه به مشکلی جهت مردم و مدیریت شهری تبدیل شد.
روز گذشته در سیصد و چهل و ششمین جلسه غیرعلنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران علیرضا دبیر و عباس جدیدی، دو کشتی گیر سابق و نامدار کشورمان داستانی را در کشور رقم زدند که باعث شد مرام پهلوانی زیر پا گذاشته شود و اخلاق مداری نیز به فراموشی سپرده شود.
پس لرزه های انتخابات تمام نشده شورای شهر تهران، درگیری و زد و خورد «جدیدی» و «دبیر» در آخرین روزهای همکاری!، زیر دو خم های جدیدی و دبیر روی تشک شورای شهر، از یقه گیری جدیدی تا مشت دبیر در شورای شهر،… اینها تیترهای خبری است که روز گذشته در فضای رسانه ای داخل و خارج از کشور منتشر شد و علاوه بر ناراحت کردن مردم باعث شد باز هم به دشمنانمان خوراکی دیگر داده شود.
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به درگیری جدیدی و دبیر گفت: منشاء مهم این درگیری بحث انتخابات بود آیا که در ماه های گذشته اتفاقاتی در شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ داد که باعث شد مردم فکر کنند که همه ورزشکاران شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و 26 ورزشکار دیگر کشور همه بی سواد هستند.
وی افزود: بدون شک مباحث مطرح شده است در خصوص بی سواد بودن ورزشکاران صحت ندارد آیا که بعضی از ورزشکاران ما هم اکنون استاد دانشگاه هستند و در حوزه مدیریت شهری نیز از تخصص های خوبی برخوردارند.
این منبع آگاه تأکید کرد: توهین یکی از طرفین دعوا به خانواده طرف دیگر دعوا باعث شد که جرقه درگیری شدیدی روشن شود و هر دو طرف با یکدیگر درگیر شوند و اتفاقات ناگواری را رقم بزنند.
درگیری دیروز میان دو پهلوان و قهرمان المپیک نام آور در صحن شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دست کمی از دعواهای خیابانی نداشت آیا که اگر غیر از این بود شاهد چنین درگیری نمی شدیم. این درگیری به سرعت نقل محافل شد و باعث شد نظر مردم در خصوص مرام پهلوانی به کلی عوض کردن کند.
به گزارش یکی از خبرگزاری ها دعوایی که باید دو هفته قبل رخ می داد، با «نه» بزرگ مردم به ورزشکاران در انتخابات شورای شهر، اتفاق افتاد؛ درست در صحن شورا، جایی که ۳۰ منتخب دوره قبل شورا آنجا بودند؛ همان جماعتی که ۲۸ نفرشان به زودی باید بروند منزل هایشان، چون ملت خواسته اند امید در شهر جاری شود. غم تلخ از دست رفتن صندلی ولی جهت مردها پهلوان حسابی سنگین بود. آنقدری که صحن را به چاله میدان تبدیل کنند.
همه چیز از دو هفته قبل شروع شده است بود؛ زمانی که عباس جدیدی نتوانسته بود مجوز حضور در انتخابات را بگیرد. او در این اتفاق علیرضا دبیر را مقصر می دانست. چرایش را کسی نمی داند ولی او دبیر را مقصر مشکلاتی که برایش ایجاد شده است بود می دانست. جهت همین تلفنی حسابی از خجالت همکار و هم تیمی سابقش در آمده بود. عباس جدیدی در بخشی از گفت وگو به دبیر می گوید: «(…) عمراً اگر بگذارم تو صحیح و سلامت در خیابان های پایتخت کشور عزیزمان ایران راه بروی.»
جدیدی در نهایت تأیید صلاحیت می شود ولی جایی در لیست خدمت پیدا نمی کند و مثل هادی ساعی و حسین رضازاده به عنوان نامزد مستقل به انتخابات شورای شهر می آید و مجموع آراء او در تهران، مثل هر دو قهرمان دیگر بیرون از لیست، تقریباً فاجعه آمیز هست. البته علیرضا دبیر که توی لیست قرار گرفته هم شانسش جهت بودن در جمع اعضای علی البدل هم خیلی نیست! در این شرایط جو سنگینی بر جلسه شورای شهر حاکم هست. جلسه ای که غیر علنی و به نوعی یکی از آخرین حضورهای این گروه تصمیم ساز جهت شهر در ساختمان شورا بوده.
تماس دو هفته قبل و حساسیت و فشار اعلام نتیجه های آرا، تقریباً نه فقط جدیدی و دبیر که همه اعضای اصولگرا و غیر اصولگرای بازمانده از شورا را کمی عصبی کرده بود. جلسه پتانسیل انفجار را داشت که دبیر در وقت رد شدن از کنار عباس جدیدی این جرقه را روشن کرد. او جمله تند چند روز قبل عباس را به یادش آورد و تأکید کرد که هنوز روی پاهایش در شهر راه می رود. این جمله را دبیر گفت و رفت سر صندلی اش نشست. جدیدی کمی از راه دور با دستانش خط و نشان کشید و بعد دلش طاقت نیاورد. او سمت دبیر رفت و ضربه ای به این نماینده شورای شهر زد. دبیر هم متقابلاً سیلی عباس جدیدی را پاسخ داد، ولی ضربه قهرمان سبک وزن که به حوالی چشم جدیدی خورده بود، پوست صورت قهرمان سنگین وزن را شکافت و خون جاری شد. فریادها و توهین ها فضای شورا را پر کرد و …
عباس جدیدی که مدام آقا تختی را الگوی اخلاقی اش معرفی می کرد، کوتاه هم نمی آمد. بقیه ریختند تا سوای ارزش کنند و به مشکل و با سلام و صلوات هر کدام را به سمتی بردند. جدیدی که به شدت عصبانی بود، به گفته شاهدان با مأموران تماس گرفت و شکایتی علیه علیرضا دبیر تنظیم کرد، ولی در آن دقایق علیرضا دبیر از شورا خارج شده است بود.
تقریباً تمام اشخاص ورزشی حاضر در شورای چهارم از عباس جدیدی شاکی بودند. آنها از اینکه رأی نیاورده اند دلخورند. اینکه رضازاده و ساعی کمتر از ۷۰ هزار رأی بیاورند. اینکه جنبش «نه» به ورزشی ها باعث شود بهنام محمودی در کرج، بهنام طیبی در قائمشهر، ابراهیم مهربان در لاهیجان، فریدون اصفهانیان در زنجان، رسول جزینی در اصفهان و دیگر ورزشکارانی که از سایر شهرها در شوراها عضویت کرده بودند، نتوانند به این مجالس شهری وارد شوند را برایش یک مقصر بزرگ معرفی می کنند. تقریباً همه هوا که در یک سال گذشته علیه ورزشکارها راه افتاد را حاصل عملکرد عباس می دانند. جنبشی که به خاطر عباس جدیدی و تصویر معروفش با مرحوم پورحیدری و جمله معروف او راجع به زاویه افق بدن به پا شد و در تداومش در ماجرای پلاسکو به اوج رسید.
اتفاق صبح یکشنبه در روز نهایی اردیبهشت ۹۶ و ساعاتی قبل از اعلام نهایی برتری مطلق لیست امید در شوراها، آخرین ضربه تبر به پیکره نیمه جان درخت ورزشی های شورا بود که محکم تر از همه ضربه های قبلی زده شد!
*توضیحات چمران در خصوص درگیری جدیدی و دبیر
رئیس شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به درگیری بین جدیدی و دبیر، گفت: درگیری هر لحظه بین بعضی اعضای شورای شهر وجود دارد و به جایی هم نمی رسد.
مهدی چمران مدیر شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در سیصد و چهل و ششمین جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به بعضی درگیری های پیش آمده در شورای چهارم، گفت: بدون شک درگیری و بگو و مگو هر لحظه بین اعضای شورا وجود داشته هست، اگر چه گاهی هم به یک هل و مشت می رسد.
وی افزود: گاهی ممکن است انگشتر یک شخص به صورت فرد دیگری برخورد کند و مشکلاتی را به وجود بیاورد.
رئیس شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه شدت درگیری به حدی نبوده که در فضاهای متفاوت اعلام شده است هست، گفت: بگو مگویی بین دو عضو شورا بود و بعد از چند دقیقه هم با پادرمیانی اعضای شورای شهر خاتمه یافت.
چمران با اشاره به تماس جدیدی با ۱۱۰ در خصوص شکایت خود از دبیر، تصریح کرد: گاهی در درگیری یکی از طرفین دعوا با ۱۱۰ تماس می گیرد ولی درگیری امروز به حدی نبوده که این گونه باشد.
اصلاح قوانین حضور افراد در انتخابات و مورد توجه قرار دادن تخصص و تحصیلات افراد باید مورد بررسی قرار گیرد. مسلما هدایت و آبادانی شهرها نیازمند همیاری و همکاری همه اقشار جامعه است ولی هر کسی به جای خودش.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ایران | قهرمان | انتخابات | قهرمانان | شورای شهر | عباس جدیدی | علیرضا دبیر | شورای اسلامی | شورای شهر تهران | انتخابات شورای شهر

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه